۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۶۴۳۵۲۳
آیت الله مهدوی مطرح کرد؛

۱۰ توصیه پیرامون مواجهه با ویروس کرونا|رعایت دستورات پزشکی ضروری است + فیلم

۱۰ توصیه پیرامون مواجهه با ویروس کرونا|رعایت دستورات پزشکی ضروری است + فیلم
نماینده مجلس خبرگان با تأکید بر حفظ آرامش و صبر در مسیر مقابله با ویروس کرونا، گفت: در این مسیر از توسل و دعا کردن در کنار رعایت دستورات پزشکان نباید غافل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در سخنرانی مجازی صبح امروز خود، با بیان اینکه ویروس کرونا از دیگر کشورها به کشور ما آمده است و موجب مشکلاتی در کشور شده است، گفت: هم از نظر مادی و هم معنوی این ویروس مشکلاتی به دنبال داشته است به ویژه اینکه برنامه های دینی را به تعطیلی کشانده است.

وی در ادامه با تأکید بر انسجام ملی برای مقابله با ویروس کرونا، افزود: نخستین نکته این است که توصیه های پزشکان و متخصصان را باید دقت کرد، به تعبیر مراجع معظم تقلید توصیه‌های پزشکی برای ما حجت شرعی است، وقتی توصیه می کنند برای غیر کار ضروری افراد از منزل خارج نشوند، این باید برای مردم یک حکم الهی باشد تا در ریشه کن شدن این بیماری مؤثر واقع شود.

برای حفظ سلامت خود از اضطراب دوری کنیم

آیت الله مهدوی با بیان اینکه باید از اضطراب و ترس دوری کنیم، اظهار کرد: اضطراب باعث بیماری خواهد شد، انسان سالم هم از اضطراب آسیب خواهد دید و اگر کسی به بیماری مبتلا باشد قطعا بیشتر آسیب خواهد دید، بنابر این فکر خود را باید آرام نگه داریم.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: باید در عین حفظ آرامش به مسأله درمان هم توجه داشته باشیم و بیخیال درمان هم نباشیم، باید مرتب درمان متعارف را اگر نیاز داشتیم انجام دهیم، اگر بیماری اسباب ظاهری دارد باید به قول متخصص اکتفا کرده و طبق نظر متخصصین درمان خود را انجام دهیم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به دستورات پزشکان در مصرف داروها و رعایت نکات بهداشتی، تصریح کرد: در کنار طی کردن مراحل درمانی نباید از توسل به خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) غافل شویم، خدای متعال مسبب الاسباب است، خداوند اسباب ظاهری را ایجاد کرده و معالجه بیماری را در طبیعت قرار داده است اما این به معنای استقلال این اسباب از خداوند نیست، بلکه همه چیز در اختیار خدا است و ما باید هم به اسباب ظاهری توجه کنیم و هم از توسل غافل نشویم.

صبر و شکیبایی در مقابله با کرونا داشته باشیم

وی صبر و استقامت را دیگر نکته در مقابله با سختی‌هایی نظیر شیوع ویروس کرونا دانست و اظهار کرد: زمانی که سختی‌ها هجوم می‌آورند باید صبر ما بیشتر شود و به دیگران نیز صبر و شکیبایی را توصیه کنیم، نکته دیگر این است که به اخبار صحیح توجه کنیم و فریب اخبار ضد و نقیضی که به ویژه در فضای مجازی مطرح می‌شود را نخوریم، گاهی افراد تعمد در شایعه پراکنی دارند گاهی نیز خبر احتمالی را به عنوان خبر یقینی منتشر می‌کنند، لذا شایسته است که برای دانستن اخبار و آمار به رسانه‌های ملی و معتبر خود بیشتر توجه کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری به زحمت‌های بی دریغ کادر درمانی و پزشکی و پرستاری در صف مقدم مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این عزیزان شبانه روز در حال زحمت کشیدن و فداکاری هستند و ما باید ضمن قدردانی از زحمات این افراد برای آنها و موفقیت و سلامت آنها همواره دعا کنیم.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: در بعضی شهرها شاهد شیوع کمتر و در بعضی شهرها شیوع بیشتر ویروس کرونا را شاهد هستیم، این موضوع برای ما تفاوتی ندارد چرا که ما همه یک ملت و اعضای یک کشور و یک جامعه هستیم، همه برادر با هم هستیم، آن عزیزی که دچار بیماری می‌شود فرقی ندارد در شهر و روستا باشد یا حتی خارج از کشور باشد، تفاوتی ندارد، بالاخره یا برادر دینی هستیم یا برادر انسانی هستیم و همه باید مراقب سلامت یکدیگر بوده و توصیه‌های پزشکی را جدی بگیریم و اگر توصیه می‌کنند از مسافرت پرهیز کنیم این موضوع را رعایت کنیم.

همه در مسیر خدمت رسانی به مردم باشیم

وی بر ضرورت اهتمام و انسجام همگانی برای یاری رسانی به مردم و جامعه در راستای مقابله با ویروس کرونا تأکید کرد و افزود: شاهد هستیم که مردان و زنان و جوانان بسیاری در کشور مشغول خدمت رسانی به مردم هستند، خیرین بسیاری دست به کار شده‌اند و ابزار صدعفونی و ماسک و دیگر وسایل بهداشتی برای مردم فراهم شده و به مردم در مبارزه با این بیماری کمک رسانی می کنند، حتی افراد ناتوان با دعا کردن می‌توانند یاری رسان مردم باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری دعا برای شفای بیماران و طلب رحمت و رضوان برای کسانی که از دنیا رفته‌اند را از دیگر مسائل مقابله با کرونا برشمرد و تصریح کرد: برای همه مردم دعا کنیم و بیماری دیگران را به منزله بیماری خود و نزدیکان خود بدانیم تا زمانی که دعا می‌کنیم از ته دل دعا کنیم و از خداوند درخواست صبر برای بازماندگان این مشکل و کسانی که عزیزان خود را از دست داده‌اند نماییم و امیدوار باشیم به رحمت خداوند برای همه مردم جهان تا همه در خدمت دین خداوند باشیم./1304/پ210/ب1

تعداد بازدید : 7
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
در این ایام افرادی که مسئولیت‌های پزشکی به عهده آنان است یا برای تمشیت امور متصدی کار‌های اداری هستند، انجام وظیفه امری واجب و کوتاهی عمدی حرام و در فرض ورود خسارت به شهروندان موجب ضمان است. البته حمایت از خدمتکاران به بیماران کرونایی به ویژه در اختیار قرار دادن ابزار و خدماتی که به حفظ سلامت و جان آنان مربوط می‌شود هم به خودی خود و هم از باب مقدمه واجب، لازم است.
0
0